Kundvagn


Kundvagnen är tom

Sum total

0,-

Ink moms. Fast låg fraktpris, 69,-


Retur / Reklamation

100 DAGARS ÖPPET KÖP - ÄVEN PÅ REAVAROR*

Missnöjd med ditt inköp? Så länge som varan är i samma skick som när du köpte den kan du returnera den till oss inom 100 dagar och få pengarna tillbaka!

Har du beställt fel storlek och behöver snabbt få en ny? Då kan du lägga en ny beställning så gör vi en återbetalning när vi tagit emot returen.

Om du ska returnera en vara för att du inte vill ha den eller vill byta till en annan storlek eller vara, ska du skicka den till:

SHOPET AB, Bronsgatan 10, 265 39 ÅSTORP

 

OBS! Vi har ingen besöksadress och alla returer och byten måste göras med post!

Se till att du har lämnat information i försändelsen med:

- ditt namn

- ordernummer

- eventuellt vad du vill byta till eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Notera att för outlösta paket som kommer i retur till ShoPet AB, belastas kunden för frakt/returfrakt samt serviceavgift för ökade kostnader med 300,-.

 

REKLAMATION

Gäller det reklamation ska samma information bifogas med försändelsen samt orsaken till reklamationen. Är du osäker så skicka oss ett mejl med information om ditt ordernummer och vad det är du reklamerar. Är det ett synligt fel på produkten kan det vara bra att bifoga med en bild som visar felet i ditt mejl.

OBS: Observera att om du har betalat med Klarna faktura måste du själv hålla koll på betalningsfristen om varan returneras. Om varan ska bytas får du faktura för mellanskillnaden, eller får pengar tillbaka om varan du byter till är billigare eller om du bara returnerar varan utan något byte. Om det tillkommer påminnelseavigt som t.ex. beror på att betalningsfristen överskridits innan returen blivit behandlad/mottagen så ska avgiften betalas av kunden.

 

Ångerrätten kan inte utnyttjas om:

- varan inte kan skickas tillbaka i samma skick eller mängd, och om skadan eller försämringen beror på oaktsamhet eller bristande omsorg från konsumentens (jmf. Ångerrättslagen ß 12 punkt a)

- själva leveransen har gjort att varan inte kan skickas tillbaka.

- förseglingen på varan är bruten.

-varan är använd.

- returkostnaden skall bekostas av kunden. (jmf. Ångerrättslagen ß 15 första delen) Vi tar inte emot postförskott.

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi är lösningsorienterade och flexibla inom rimliga gränser.

Skicka e-post till SHOPET: info@shopet.se

 

* Om normala returvillkor inte gäller står detta i produktinformationen.